Autopista Nacional – Автомагистрали А1, А2 и А4 в Куба

Много хора ще се запитат, какво чак толкова има в една магистрала, че да и се отдели специален пост? Краткият отговор е “всичко” и сега ще се опитам да ви разкажа… 🙂

Целият маршрут на кубинската Autopista Nacional се състои от 3 магистрали (А1, А2 и А4).
А1 е частично построена и е трябвало да свързва Хавана с Гуантанамо, като общата и дължина щяла да бъде 900 км. Тя е свързана с А4 (Autopista Nacional Este-Oeste – Хавана с Пинар дел Рио), чрез околовръстния път на Хавана А2 (Primer Anillo de La Habana). Магистралните отсечки са открити в периода 1979 – 1989, като през 1990 година, работата е напълно преустановена поради задълбочаващата се икономическа криза.

Пътували сме по много магистрали, но това което видяхме в Куба  е смело да се нарече магистрала, а по-скоро бихме го нарекли широк междуградски път:

  • можеш да пътуваш мноооого километри, без да настигнеш или се разминеш с друго МПС
  • липса на каквито и да било обезопасителни съоръжения и мантинели
  • включването и излизането от “магистралата” се прави на обикновени кръстовища (включително и от черни пътища), без ускорителни и забавителни ленти
  • по “магистралата се движат свободно всякакви превозни средства: каруци, спортни двуколки теглени от коне, велосипедисти, трактори с ремаркета, пешеходци
  • бензиностанции, на които се редят и чакат хора, но бензин няма. Кога и колко ще дойде, никой не знае…
  • аварийния триъгълник при при закъсало МПС е… откършен клон, метнат на платното
  • множество стопаджии, държащи в ръката си банкноти с надежда някой да спре и да ги вземе, като единствена алтернатива за придвижване на по-големи разстояния
  • изградени КПП-та, за проверка за нерегламентиран превоз в преправени на бусове товарни камиони. То всички се возят така, но все пак ги проверяват…
  • най-атрактивно изглеждат американските ретро автомобили, направо се връщаш във времето на сухия режим в САШ 🙂
  • ограничение 100 км/ч

 

 

Може да харесате още...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Top