37th America’s Cup Louis Vuitton – Barcelona

37th America's Cup - Barcelona - AC75 Emirates Team New Zealand
37th America's Cup - Barcelona - AC75 Emirates Team New Zealand
Платен паркинг Възможност за паркиране: Платен паркинг
Има входна такса Достъп: Има входна такса
Да Подходящ за посещение с деца: Да
Да Възможност за хранене: Да
Панорамна гледка Гледка: Панорамна гледка
Автобус, Тролейбус Достъп с обществен транспорт: Автобус, Тролейбус
Метро Достъп с обществен транспорт: Метро
Да Подходящо за велосипед: Да
GPS координати:
41°22'26"E 2°10'41"E
GPS паркинг:
непосредствена близост
Време за ходене в посока:
0:15 часа
Разстояние от :
km
Време за пътуване от :
часа
*Данните се зареждат...

За повечето хора, които не се интересуват или не се занимават активно с ветроходство, America’s Cup (Купата на Америка) може да не им говори почти нищо. Но ако трябва да го опиша с няколко думи, бих казал, че това е Formula 1 на ветроходните спортове.

Състезанията за Купата на Америка се провеждат между две ветроходни яхти: едната представлява яхт клуба, който в момента държи трофея (известен като защитник), а другата е от яхт клуб, който се бори за купата (претендентът). Победителят получава трофея и става новият “защитник”. Състезанията се провеждат през няколко години на дати и при условия, договорени между защитника и претендента, които обаче не могат да противоречат на “Deed of Gift of the America’s Cup” (Акт за дарение на Купата на Америка), явяващ се основен регламент за провеждане на състезанията. Първата защита на купата е била през 1870 г.

Историята и престижът, свързани с Купата на Америка, привличат най-добрите световни ветроходци, дизайнери на яхти, богати предприемачи и спонсори. Това състезание е тест за ветроходни умения, иновации в дизайна на лодките и ветрилата. Участието в Купата на Америка е изключително скъпо, като съвременните отбори харчат повече от 100 милиона долара за подготовка и участие.

America's Cup Partners

America’s Cup Partners

В момента това е най-високотехнологичният ветроходен спорт. През годините размерите, дизайнът и ветрилата на състезателните яхти са претърпели значителни промени. От 2021 година гонките се провеждат с яхти от клас AC75 – 23-метрови еднокорпусни фойлиращи яхти.

AC40 - Фойлираща яхта с подвижни подводни крила

AC40 – Фойлираща яхта с подвижни подводни крила

Уникалното при тях е фойлинг системата (подвижни подводни криле), която позволява на корпуса да се издига над водата при достигане на определена скорост, с което значително се намалява съпротивлението и се увеличава скоростта. Тези яхти могат да достигнат до 93 км/ч на вода.

Съвременните яхти участващи в America’s Cup впечатляват и с височината на мачтата – 26,5 метра. Тя поддържа двете основни ветрила (грот с твърд крилен профил и jib) с обща площ от внушителните 145 м². При слаб попътен вятър може да се добави и Code Zero sail, с което общата ветрилна площ достига до 250 м².

Яхтите от клас AC75 са изключително маневрени и могат да извършват бързи завои и сложни маневри, което изисква невероятни умения и отлична координация от екипажа, състоящ се от 8 човека.

Въпреки основното изискване яхтите да се задвижват само от силата на вятъра, управлението им зависи не само от добре стикования екипаж, но и от сложна компютърна система, чийто софтуер се актуализира за всяко състезание (гонка).

Подготовката на всяка яхта за старт отнема повече от 6 часа и изисква работа на голям, високо квалифициран екип от специалисти…

Още с пристигането ни се насочихме към централата на сегашния носител и защитник на трофея – Emirates Team New Zealand за да проследим поредната гонка, която щеше да започне скоро.
Фен зона, която беше със свободен достъп създаваше истинско усещане за общност и беше организира на ниво подобаващо на събитие от световна класа, каквото е America’s Cup.
Организаторите се бяха постарали да осигурят максимален комфорт за любителите на ветроходния спорт.

Emirates Team New Zealand - официална фен зона

Emirates Team New Zealand – официална фен зона

В единия край под огромната тента беше изложена и лодката победител от предишното издание на състезанието, така, че всеки да може да я разгледа от близо.
На два големи екрана течеше лайв стрим, който показваше лодките по трасето в реално време, придружен с компютърни визуализации за по-ясно възприемане на случващото се по трасето.
Въпреки сравнително малкото зрители в този момент, атмосферата беше приповдигната – вълнението и напрежението от състезанието ясно се усещаха сред феновете, които активно подкрепяха своите отбори.

След края на гонката се насочихме към Състезателното селище, за да се потопим още по-дълбоко в духа на събитието. Пространството около състезателната зона беше оживено и изпълнено с еуфория. Стотици фенове се бяха събрали за да се насладят на различни активности и събития, свързани с Купата на Америка.

Денят беше към края си, а утре ни предстоеше да проследим състезанието при младежите в сериите на UNICREDIT Youth America’s Cup

Заслужава ли си:
Горещо препоръчваме
Състояние:
Отлично

Знаете ли, че...

Купата на Америка е най-старото състезание в международния спорт и четвъртият най-стар непрекъснат спортен трофей от всякакъв вид.

America's Cup

America’s Cup

Първото състезание се провежда на 22 август 1851 г. около остров Уайт (Англия) между Нюйоркския яхт клуб и Кралската яхтена ескадра. Надпреварата е спечелена от Американския тим, които стават и първите притежатели на трофея. Надпреварата е била лично наблюдавана от кралица Виктория.

Самата купа е произведена през 1848 г. и за първи път е наречена „RYS £100 Cup“ (купа на стойност сто британски лири или „суверени“).
Днес трофеят официално е известен като „Купата на Америка“ на името на яхтата, която спечелила първото състезание през 1851 година. Друг интересен факт за купата е, че тя е гравирана с имената на яхтите, които са се състезавали за нея, и е била модифицирана два пъти чрез добавяне на допълнителни основи, за да побере всички имена.
Днес във ветроходната общност Купата на Америка галено я наричат “Auld Mug” (Стария бокал).

Може да харесате още...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Top