Исторически фуникулер Tünel в Истанбул

Исторически фуникуляр Tünel в Истанбул
Исторически фуникуляр Tünel в Истанбул
Има входна такса Достъп: Има входна такса
Да Подходящ за посещение с деца: Да
Да Подходящ за лошо време: Да
Трамвай Достъп с обществен транспорт: Трамвай
Фотографско място Подходящо за снимки: Фотографско място
GPS координати:
41°01'42"E 28°58'26"E
GPS паркинг:
непосредствена близост
Време за ходене в посока:
непосредствена близост
Минимално време за посещение:
0:10 часа
Разстояние от :
km
Време за пътуване от :
часа
*Данните се зареждат...

Историческата тунелна въжена линия Tünel (F2), свързваща кварталите Каракьой и Бейоглу (Karaköy – Beyoğlu), е една от двете фуникулярни линии в Истанбул.

Причината за изграждането на Tünel е стръмният наклон от 24% на булевард „Юксек Калдъръм“, който свързва търговските центрове Галата и Пера – финансовото и дипломатическо сърце на Османската империя. Идеята за проекта възниква през 1867 г., когато френският инженер Йожен-Анри Гаван (Eugène-Henri Gavand) посещава като турист Константинопол и наблюдава трудностите на хората при изкачването на хълма. След одобрение от султан Абдулазиз, строителството започва през 1871 г. и линията е пусната в експлоатация през 1875 г.

Първоначално Tünel работи с парна машина и разполага с две самостоятелни линии. Днес, след модернизация и електрификация през 1971 г., линията има един коловоз с участък за разминаване в средата. Парната машина от оригиналния фуникуляр може да бъде видяна в Политехническия музей Rahmi M. Koch Musesi.

В днешно време Tünel е не само важна транспортна артерия, която улеснява придвижването между Каракьой и Бейоглу, но и популярна туристическа атракция. Уникалната му история и емблематичен статут го правят задължителна спирка за всеки, който иска да усети духа на Истанбул.

Заслужава ли си:
Горещо препоръчваме
Състояние:
Отлично
ЯН
ФЕВТ
МАРТ
АПР
МАЙ
ЮНИ
ЮЛИ
АВГ
СЕПТ
ОКТ
НОЕМ
ДЕК

Знаете ли, че...

Tünel е първата система за обществен подземен железопътен транспорт в Турция и втората най-стара в света (след лондонското метро, 1863 г.). Пусната е в експлоатация на 17 януари 1875 г.

Може да харесате още...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Top